Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri
İlçemizde öğrenim gören lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin neler olduğu belirlenmiştir. Demografik değişkenler temelinde yalnızlık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenerek analiz sonuçları ile açıklanmıştır.
Giriş
Öğrencilerin toplumsal hayata adaptasyonunda sosyal destek sağlayabilecek, sosyal ilişkileri ve iletişim konusunda eğitimler vermek; etkileşim ve iletişim grupları oluşturarak farklı etkinlikleri sergilemelerine katkı sağlamak; öğrencilere rehberlik edebilecek, onlara kendi sorunlarının kendi çözümlerini kendilerinin yönetebilmesini öğretecek alanlarda rehberlik yapmak; erkek- kız ayrımı gözetmeksizin ailelerin bu ayrımcı davranışlarını değiştirmeleri için öncülük etmek gençlerdeki yalnızlık algısının olumsuz boyutlarını ortadan kaldırmak için çözüm önerileri olacaktır.
Amacı
İlçemizde öğrenim gören lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin belirlenmesi, demografik değişkenler temelinde, yalnızlık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem
Araştırmamızda SPSS V.22 (Statistical Package for the Social Sciences) veri istatistik programı, Microsoft Office programı, anket soruları, internet materyal olarak kullanılmıştır.
Sonuç ve Tartışma
Erkek öğrenciler kızlardan daha fazla yalnızlık yaşamaktadır.
17-20 yas grubundaki öğrenciler, diğer yas gruplarına göre daha fazla yalnızlık yasamaktadırlar.
Öğrencilerde iletişim becerisi arttıkça yalnızlık düzeylerinin düştüğü belirlenmiştir ve iki değişken arasında korelatif ilişki saptanmıştır.
Öğrencilerin toplumsal hayata adaptasyonunda sosyal destek sağlayabilecek, sosyal ilişkileri ve iletişim konusunda eğitimler vermek; etkileşim ve iletişim grupları oluşturarak farklı etkinlikleri sergilemelerine katkı sağlamak; öğrencilere rehberlik edebilecek, onlara kendi sorunlarının kendi çözümlerini kendilerinin yönetebilmesini öğretecek alanlarda rehberlik yapmak; erkek- kız ayrımı gözetmeksizin ailelerin bu ayrımcı davranışlarını değiştirmeleri için öncülük etmek gençlerdeki yalnızlık algısının olumsuz boyutlarını ortadan kaldırmak için çözüm önerileri olacaktır.
Kaynaklar
Kaynaklar:
Bilgin, N., (1995). Sosyal Psikolojiye Giriş
Güloglu, B., Ve Karaırmak, Ö., (2010). “Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlığın Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı Ve Psikolojik Sağlamlık”, Ege Eğitim Dergisi, 2010 (11)
Gürüz, D. Ve Temel, A., (2011). Kişilerarası _İletişim, Ankara: Nobel Yayıncılık.
Büyüköztürk, Şener (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.
Ekip Tanıtımı
Öğrenciler:
Hilal Demir
Ayşe Vatan
Danışman Öğretmen:
Özgür İlkyaz (Felsefe Öğretmeni)
Mersin Bozyazı Anadolu Lisesi