logo
Menü
Giriş yap Üye ol
  • Anasayfa Anasayfa
Popüler Bilim

Popüler Bilim

Soru - Cevap

Soru - Cevap

Tasarla ve Yap

Tasarla ve Yap

Deneyler

Deneyler

Bilim Genç TV

Bilim Genç TV

Gökbilim

Gökbilim

Yeryüzü

Yeryüzü

Sesli Yayın

Sesli Yayın

Bilim Çizgi

Bilim Çizgi

Periyodik Tablo

Periyodik Tablo

Yeryüzü

Bunu Biliyor muydunuz?

Yarışmalar

Yarışmalar

  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

logo
Arama
Giriş yap
  • Popüler Bilim Popüler Bilim
  • Soru - Cevap Soru - Cevap
  • Tasarla ve Yap Tasarla ve Yap
  • Deneyler Deneyler
  • Bilim Genç TV Bilim Genç TV
  • Yarışmalar Yarışmalar
  • Gökbilim Gökbilim
  • Yeryüzü Yeryüzü
  • Sesli Yayın Sesli Yayın
  • Bilim Çizgi Bilim Çizgi
  • Bunu Biliyor muydunuz? Bunu Biliyor muydunuz?
  • Periyodik Tablo Periyodik Tablo
  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

Matcha Çayı: Faydaları ve Güvenli Kullanımı

Geleceğin Yakıtı: Hidrojen

James Webb Uzay Teleskobuyla Uranüs’ün Yeni Bir Uydusu Keşfedildi

Nota Bilmeden Müzik Yapılabilir mi?

En Büyük Kütleli Karadelik Birleşmesi Tespit Edildi

Filtre Balonu Nedir? Kişiselleştirilmiş İçeriklerin Ardındaki Görünmez Duvar

NEXT Sosyal Nedir?


Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri

Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri

 • 15/06/2015

Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri

İlçemizde öğrenim gören lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin neler olduğu belirlenmiştir. Demografik değişkenler temelinde yalnızlık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenerek analiz sonuçları ile açıklanmıştır.

Giriş

Öğrencilerin toplumsal hayata adaptasyonunda sosyal destek sağlayabilecek, sosyal ilişkileri ve iletişim konusunda eğitimler vermek; etkileşim ve iletişim grupları oluşturarak farklı etkinlikleri sergilemelerine katkı sağlamak; öğrencilere rehberlik edebilecek, onlara kendi sorunlarının kendi çözümlerini kendilerinin yönetebilmesini öğretecek alanlarda rehberlik yapmak; erkek- kız ayrımı gözetmeksizin ailelerin bu ayrımcı davranışlarını değiştirmeleri için öncülük etmek gençlerdeki yalnızlık algısının olumsuz boyutlarını ortadan kaldırmak için çözüm önerileri olacaktır.

Amacı

İlçemizde öğrenim gören lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin belirlenmesi, demografik değişkenler temelinde, yalnızlık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.

Yöntem

Araştırmamızda SPSS V.22 (Statistical Package for the Social Sciences) veri istatistik programı, Microsoft Office programı, anket soruları, internet materyal olarak kullanılmıştır.

Sonuç ve Tartışma

Erkek öğrenciler kızlardan daha fazla yalnızlık yaşamaktadır.

17-20 yas grubundaki öğrenciler, diğer yas gruplarına göre daha fazla yalnızlık yasamaktadırlar.

Öğrencilerde iletişim becerisi arttıkça yalnızlık düzeylerinin düştüğü belirlenmiştir ve iki değişken arasında korelatif ilişki saptanmıştır.

Öğrencilerin toplumsal hayata adaptasyonunda sosyal destek sağlayabilecek, sosyal ilişkileri ve iletişim konusunda eğitimler vermek; etkileşim ve iletişim grupları oluşturarak farklı etkinlikleri sergilemelerine katkı sağlamak; öğrencilere rehberlik edebilecek, onlara kendi sorunlarının kendi çözümlerini kendilerinin yönetebilmesini öğretecek alanlarda rehberlik yapmak; erkek- kız ayrımı gözetmeksizin ailelerin bu ayrımcı davranışlarını değiştirmeleri için öncülük etmek gençlerdeki yalnızlık algısının olumsuz boyutlarını ortadan kaldırmak için çözüm önerileri olacaktır.

Kaynaklar

Kaynaklar:

Bilgin, N., (1995). Sosyal Psikolojiye Giriş

Güloglu, B., Ve Karaırmak, Ö., (2010). “Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlığın Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı Ve Psikolojik Sağlamlık”, Ege Eğitim Dergisi, 2010 (11)

Gürüz, D. Ve Temel, A., (2011). Kişilerarası _İletişim, Ankara: Nobel Yayıncılık.

Büyüköztürk, Şener (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.

Ekip Tanıtımı

Öğrenciler:

Hilal Demir

Ayşe Vatan

Danışman Öğretmen:

Özgür İlkyaz (Felsefe Öğretmeni)

Mersin Bozyazı Anadolu Lisesi

Konu
Sosyoloji (Toplumbilim)
paylaş

En Çok Okunan Makaleler

Keneler Neden Tehlikeli?

Soru - Cevap • 16-08-2025

NEXT Sosyal Nedir?

Haberler • 17-08-2025

Lise Öğrencileri İçin 2025 Yılı TÜBİTAK Bilim Kamplarına Katılım Başvuruları Başladı!

Duyurular • 02-01-2025

Temmuz 2025’te Gökyüzü

Gökbilim • 08-07-2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

Duyurular • 12-05-2025

Chandra, Yeni Tip Kozmik Nesneden Gelen Düzenli Sinyaller Tespit Etti

Haberler • 30-05-2025

Pestisit Nedir? Pestisitler Zararlı mıdır?

Haberler • 30-04-2025

Kozmik Gezegen Otopsisi: Yıldızına Yaklaşarak Atmosferine Dalan Gezegen

Gökbilim • 29-04-2025

Gökyüzünde Gezegen Şöleni

Haberler • 25-01-2025

Keçilerin Göz Bebekleri Neden Dikdörtgen Şeklindedir?

Soru - Cevap • 15-02-2025

Bilim Genç Logo
Tekrardan Hoşgeldiniz!

Bilim Genç’in kozmik derinliklerinde yolculuğa başlamak için giriş yapın.

Bir hesabınız yok mu? Üye olun

Sayfayı Paylaş
Twitter'da paylaş telegram'da paylaş Whatsapp'da paylaş facebook'da paylaş
Bağlantıyı kopyala
baylaş