Dünya ve Yaşam
Dr. M. Bünyamin Yıldırım
07/11/2019 - 17:20

Heyecanlandığımızda ya da Kaygılandığımızda Neden Titreriz?

Heyecanlandığımızda ya da kaygılandığımızda beynimizdeki amigdala bölgesi, tıpkı bir tehlike ile karşılaştığımızdakine benzer şekilde, stres-heyecan sistemi olarak da bilinen sempatik sinir sistemini etkinleştirir ve adrenalin salgılamaya başlar.

Adrenalin salgılandığında vücutta kalp atım hızının artması, hızlı soluk alıp verme, terleme, titreme, el ve ayaklarda karıncalanma hissi gibi belirtiler ortaya çıkar. Bir topluluk önünde konuşurken zorlanmak (sosyal kaygı bozukluğu olarak tanımlanır) bu tür durumların en bilindik örneğidir.

Kaygı duygusunun arttığı ve kontrol edilemediği durumlarda adrenalinin istenmeyen etkilerini azaltmak ve sakinleşmek için gevşeme egzersizleri yapılabilir. Bunlardan biri de nefes terapisi yöntemi. Bu yöntemde dört saniye derin nefes almak, nefesi dört saniye tutup nefesi yine dört saniyede bırakmak ve bunu üç kere tekrar edecek şekilde yapmak gerekiyor.

Dr. M. Bünyamin Yıldırım
Küre İlçe Devlet Hastanesi

Dünya ve Yaşam

Kuşlar fiziksel özelliklerine, uçuş amaçlarına ve dış etmenlere bağlı olarak farklı hızlarda uçabilir.

Sakarya Üniversitesi ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinden iki araştırmacı sadece Bolu’nun Aladağlar bölgesinde yetişen yeni bir bitki türü keşfetti.