Teknoloji
Bilim Genç
21/03/2022 - 16:05

PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum

PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum videolarıyla siz de Python tabanlı bir oyun geliştirme ortamı olan PyGame Zero ile kendi oyununuzu yapabilirsiniz.

 

Günümüzde ilköğretimden ortaöğretime, üniversite öncesinde birçok seviyede kodlama eğitimi veriliyor. Kodlama eğitimi gençlerin problem çözme, soyut ve algoritmik düşünme gibi üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmelerine yönelik verimli bir ortam sunuyor.

TÜBİTAK’ın gençlere yönelik dijital popüler bilim yayını Bilim Genç olarak, PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum isimli video serisi ile temel olarak ortaokul ve lise seviyesindeki öğrencilerin, bilgisayar bilimine giriş yapmalarını sağlarken, üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamayı hedefliyoruz. PyGame Zero, Python tabanlı bir oyun geliştirme ortamı. Sadece öğrencileri değil her yaştan katılımcıyı da video serisine dâhil olmaya davet ediyoruz.

0. Mu Editörü Kurma

Giriş bölümünde PyGame Zero’da oyun programlayabilmemiz için gerekli olan Mu editör uygulamasının nasıl kurulacağını anlatıyoruz.

1. Sahne Oluşturma, Arka Plan Rengi Belirleme ve Oyun Karakteri Ekleme

Birinci bölümde oyun programlamanın ilk aşamalarından biri olan, oyunun oynandığı sahneyi ve bu sahnenin renginin nasıl oluşturulacağı ile oyun karakterinin nasıl ekleneceğini anlatıyoruz.

2. Oyun Karakterini Hareket Ettirme

İkinci bölümde oyun karakterimizin ekranda hareket etmesini sağlıyoruz.

3. Oyun Karakteri ile Animasyon Yapma

Üçüncü bölümde oyun karakterimizin yukarı-aşağı ve sağa-sola hareket ettiği basit bir animasyon oluşturuyoruz.

4. Oyun Karakterini Klavye Tuşları ile Hareket Ettirme

Dördüncü bölümde oyun karakterimizin hareketini tuşlar yardımıyla kontrol etmeyi öğreniyoruz.

5. Oyun Karakterinin Görünümünü Değiştirme ve Oyuna Ses Ekleme

Beşinci bölümde oyun karakterimizin görünümünü değiştiriyoruz ve oyuna ses ekliyoruz.

6. Oyun Karakterleri Arasında Çarpışma Kontrolü

Altıncı bölümünde oyun karakterleri arasındaki çarpışmaları nasıl kontrol edebileceğimizi öğreniyoruz.

7. Oyuna Puan Ekleme

Yedinci bölümde oyuna nasıl puan ekleneceğini anlatıyoruz.

8. Oyun Karakterinin Konumunu Rastgele Değiştirme

Sekizinci bölümde oyun karakterlerinin konumunu rastgele değiştirmeyi öğreniyoruz.

 

9. Bölüm: Animate Fonksiyonu ile Kuklayı Hareket Ettirme

Sekizinci bölümde ilk oyunumuzu tasarlamak için gerekli temel bilgileri öğrenmiştik. Bu bölümde ise animate fonksiyonu ile oyun karakterinin ekrandaki konumunu değiştiriyoruz.

 

10. Bölüm: Animate Fonksiyonunu Süre ile Birlikte Kullanma

Dokuzuncu bölümde animate fonksiyonunu kullanarak uzay aracının ateş etmesini sağlamıştık. Bu bölümde ise animate fonksiyonunu süre ile birlikte kullanarak oyunumuzda uzay aracının birden fazla kez ateş etmesini sağlıyoruz.

 

11. Bölüm: Sıralı n'liler ile Basit Bir Animasyon Yapma

Bu bölümde sıralı basit bir animasyon yaparak sıralı nlilerin işlevlerini öğreniyor ve oyun karakterine yürüme efekti veriyoruz.

 

12. Bölüm: Ekranın Üstünden Düşen Ödüller

Bu bölümde birçok platform oyununda karşılaştığımız bir işlevin nasıl oluşturulabileceğini öğreniyor ve yukarıdan düşen ödül animasyonu oluşturuyoruz.

 

İçerik Geliştirme:

Prof. Dr. İbrahim Çetin

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi

Doç. Dr. Polat Şendurur

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi

Seslendirme:

Seda Eden Ünlü

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Bölümü Araştırma Görevlisi

Cihan Ünlü

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

Grafik ve Animasyon:

Halil Karakaya

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Teknoloji

İnsanın uçmasını ve havada kalmasını sağlayan en önemli teknolojik buluşlardan biri olan helikopterler nasıl icat edildi? Gelin birlikte öğrenelim.

Tasarla ve Yap köşesinin bu projesinde, ışığa duyarlı LDR sensörünü kullanarak ışık seviyesini ölçüp karanlık ortamda otomatik olarak yanan bir LED uygulaması yapıyoruz.