Gözde Kitabım
Öğrenci arkadaşlarımıza her ay iki kitap tavsiye ettik. Bu kitapları okuduktan sonda değerlendirmeleri amacıyla yıldız vererek değerlendirmelerini istedik. Arkadaşlarımızın en çok yıldız alan kitapları merak etmelerini ve ödünç alarak okumalarını hedefledik.
Giriş
Kütüphane programı incelendi. İstatistiklere bakıldı. Kütüphaneye 89 öğrencinin kayıtlı olduğu görüldü. Öğrencilerin kütüphaneden aldıkları ödünç kitap sayısının öğrenci ortalamasının % 78 olduğu görüldü.
Amacı
Öğrencilere tavsiye edilen kitaplarla öğrencilerin okuma zevki ve alışkanlığı kazanmasını sağlamak.
Yöntem
Öğrencilere “En Çok Okunan Kitaplar” isminde bir anket uygulandı. Anket üç bölümden oluşturuldu. İlk bölüm öğrencinin sınıf seviyesi ve cinsiyeti; ikinci bölüm kitap okuma alışkanlığı; üçüncü bölüm de kütüphane kullanma alışkanlığı ile ilgili idi.
Kütüphanenin bir köşesine tavsiye edilen kitaplar bölümü oluşturuldu. Nisan ve Mayıs ayında ikişer adet kitap tavsiye edildi. Bu kitapları okuyan öğrencilerin kitabı puanlaması istendi. Şöyle ki; öğrenci “ Az beğendim(kırmızı yıldız), Beğendim(mavi yıldız), Çok beğendim( yeşil yıldız)” seçeneklerinden birini seçerek puanlama yaptı.
Sonuç ve Tartışma
Araştırma, anket çalışmaları ve uygulamalar sonucunda öğrencilerin kitap okumayı sevme ve kitap okuma alışkanlığı konusunda çok yeterli olmadığı, anket sonuçlarına göre öğrencilerin yapılan “Bir Önerim Var” etkinliğinden çoğunun haberdar olmadığı, fakat sonuçlara göre haberdar olanların tavsiye edilen kitapları okudukları görülmüştür.
Sonuç olarak okuyacağımız bir kitabın tavsiye edilmesi biz öğrencileri olumlu olarak etkiler, kitap okuma zevki ve alışkanlığı edinme konusunda bize katkı sağlar.
Kaynaklar
Anket,
Okul kütüphanesinin kitapları
Değerlendirme panosu
Ekip Tanıtımı
Öğrenciler:
Edanur Sağlam
Ömercan Öztürk
Danışman Öğretmen:
Elif Cabri