Kadına Yönelik Şiddet
Kadınlarımızın çoğunun kadına yönelik şiddet konusunda bilgi sahibi olmadıkları, şiddete uğradıkları zaman haklarının ne olduğunu bilip bilmedikleri analiz sonuçlarıyla izah ediliyor.
Giriş
Toplumumuzda kadınların çoğu fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalmaktadır. Bu durumda olanların büyük bir kısmı da susmayı seçmektedir.
Amacı
Bu çalışmanın temel amacı; TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarında sergilenmek üzere “Kadına Yönelik Şiddet” konusunun eğitim ile ilişkisinin araştırılmasıdır. Araştırmamız 100 kişi üzerinde “Kadına Yönelik Şiddet” temalı anketimizin sonuçlarını içermektedir
Yöntem
Araştırmada “Kişisel Bilgi Formu”, “Kadına Yönelik Şiddet” temalı anket soruları kullanılmış, elde edilen veriler SPSS V.22 (Statistical Package for the Social Sciences) veri istatistik programı ve Microsoft Office programları aracılığıyla işlenmiştir.
Sonuç ve Tartışma
Yapılan araştırmadan kadınlarımızın çoğunun kadına yönelik şiddet konusunda bilgi sahibi olmadıkları, şiddete uğradıkları zaman haklarının ne olduğunu bilmedikleri görülmüştür. Ayrıca toplumumuzda kadınların çoğu fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalmaktadır. Bu durumda olanların büyük bir kısmı da susmayı seçmektedir.
Şiddet konusunda eğitim gereksinimi katılımcılar tarafından önemsiz görülmektedir, bu da artık şiddetin kanıksanmış olduğu duygusunu da düşündürmektedir.
Şiddet gören kadının bunu hak edebileceğini düşünenlerin sayısının oldukça fazla çıkması da düşündürücüdür.
Şiddetin öğrenilmiş bir davranış olarak görüldüğü ve temelinde ekonomik nedenlerin yattığı görüşü hâkimdir. Elde edilen veriler ışığında kadına yönelik şiddet konusunda verilebilecek eğitimin örgün ve yaygın eğitim kurumlarında verilmesi, Bilinçlendirme çalışmalarının ilgili bakanlıklarca iş birliği içinde yapılması, Verilecek eğitimlerin çocukluktan itibaren bir ders olarak oluşturulması, şiddet olaylarının görülme sıklığını azaltacaktır.
Kaynaklar
1. BABA, Eser (2010). Evli Çiftlerin Duygusal Zeka Düzeyleri İle Evlilik Uyumlarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
2. BAŞBAKANLIK, Türkiye Cumhuriyeti (2009). Boşanma Nedenleri Araştırması, Ankara: Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü.
3. TAYSİ, Ebru (2010). “Evlilikte Bağışlama: Evlilik Uyumu ve Yüklemelerin Rolü”, Türk Psikoloji Dergisi.
4. BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.
Ekip Tanıtımı
Öğrenciler:
Betül Tok
Didem Gürbüz
Danışman Öğretmen:
Özgür İlkyaz (Felsefe Öğretmeni)
Mersin Bozyazı Anadolu Lisesi