logo
Menü
Giriş yap Üye ol
  • Anasayfa Anasayfa
Popüler Bilim

Popüler Bilim

Soru - Cevap

Soru - Cevap

Tasarla ve Yap

Tasarla ve Yap

Deneyler

Deneyler

Bilim Genç TV

Bilim Genç TV

Gökbilim

Gökbilim

Yeryüzü

Yeryüzü

Sesli Yayın

Sesli Yayın

Bilim Çizgi

Bilim Çizgi

Periyodik Tablo

Periyodik Tablo

Yeryüzü

Bunu Biliyor muydunuz?

Yarışmalar

Yarışmalar

  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

logo
Arama
Giriş yap
  • Popüler Bilim Popüler Bilim
  • Soru - Cevap Soru - Cevap
  • Tasarla ve Yap Tasarla ve Yap
  • Deneyler Deneyler
  • Bilim Genç TV Bilim Genç TV
  • Yarışmalar Yarışmalar
  • Gökbilim Gökbilim
  • Yeryüzü Yeryüzü
  • Sesli Yayın Sesli Yayın
  • Bilim Çizgi Bilim Çizgi
  • Bunu Biliyor muydunuz? Bunu Biliyor muydunuz?
  • Periyodik Tablo Periyodik Tablo
  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

NASA PACE Uydusu: Okyanus İklim Değişikliği

Düzgün Çokyüzlüler Nelerdir?

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: Dijital Çağın Riskleri

Coğrafi İşaretli Ürünler

Zaman yavaşlar mı? Göreliliğe göre evet!

Sürdürülebilir Tarım için Biyoteknolojik Çözümler: Genetiği Değiştirilmiş Böcek Patojeni Mikroorganizmalar

Yaya Geçidi Sinyaliyle Avlanan Atmaca


Oyunlarla Atasözü ve Deyimleri Öğrenme

Oyunlarla Atasözü ve Deyimleri Öğrenme

 • 04/06/2015

Oyunlarla Atasözü ve Deyimleri Öğrenme

Atasözlerimizin ve deyimlerimizin her zaman hatırlanmasını ve bu kültürümüzün yaşamasını sağlamak amacıyla bir oyun hazırlandı. 

Giriş

Amacı

Kültürümüzün, dilimizin en temel taşlarından olan ve unutulmaya yüz tutmuş atasözlerimizin ve deyimlerimizin oyunlarla kalıcı bir şekilde öğrenilmesi ve unutulmamasını sağlamaktır.

Yöntem

Oyunda fon kartonun ortasına hazırlanan küçük bir zarf yerleştirilip içerisine de küçük kartlar üzerine yazılmış olan atasözü ve deyimler bırakılacak. Karton üzerinde boş kalan yerlere de anlamları yine küçük kartlara yazılarak karışık bir şekilde yerleştirilecek. Öğrenciler de zarfın içerisinden çektikleri kartları uygun olan anlamların üzerine hızlı bir şekilde takarak oyunu tamamlayacaklar. Oyun grup olarak da bireysel olarak da rahatlıkla kullanılabilecektir.

Materyal üzerine hazırlanan bütün kartlar mıknatıs özelliği gösteren kartlardan oluşacağı için her zaman kolaylıkla değiştirilebilecektir. Bu da materyalin her zaman kullanılabilmesine ve güncellenebilmesine olanak tanımaktadır.

Sonuç ve Tartışma

Kaynaklar

bilimgenc.tubitak.gov.tr

Ekip Tanıtımı

Öğrenciler:

Beyza Karasakal

Emirhan Doğrubak

Danışman Öğretmen:

İlker Al

Konu
Dilbilim
paylaş

En Çok Okunan Makaleler

Lise Öğrencileri İçin 2025 Yılı TÜBİTAK Bilim Kamplarına Katılım Başvuruları Başladı!

Duyurular • 02-01-2025

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: Yapay Zekâ ile Yaşamak – Korkmalı mıyız Öğrenmeli miyiz?

Duyurular • 17-07-2025

Temmuz 2025’te Gökyüzü

Gökbilim • 08-07-2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

Duyurular • 12-05-2025

Chandra, Yeni Tip Kozmik Nesneden Gelen Düzenli Sinyaller Tespit Etti

Haberler • 30-05-2025

Pestisit Nedir? Pestisitler Zararlı mıdır?

Haberler • 30-04-2025

Kozmik Gezegen Otopsisi: Yıldızına Yaklaşarak Atmosferine Dalan Gezegen

Gökbilim • 29-04-2025

Gökyüzünde Gezegen Şöleni

Haberler • 25-01-2025

Keçilerin Göz Bebekleri Neden Dikdörtgen Şeklindedir?

Soru - Cevap • 15-02-2025

Astronot Suni Williams Uzay Yürüyüşünde Rekor Kırdı

Haberler • 31-01-2025

Bilim Genç Logo
Tekrardan Hoşgeldiniz!

Bilim Genç’in kozmik derinliklerinde yolculuğa başlamak için giriş yapın.

Bir hesabınız yok mu? Üye olun

Sayfayı Paylaş
Twitter'da paylaş telegram'da paylaş Whatsapp'da paylaş facebook'da paylaş
Bağlantıyı kopyala
baylaş